Uniknij tych błędów, jeżeli zaczynasz swoją przygodę z reklamą na facebooku.


Zastanawiasz się nad reklamą na Facebooku lub Instagramie? Nie wiesz, od czego zacząć i jedyne co Ci przychodzi do głowy to posty na Facebooku i ładnie zdjęcia na Instagramie?

Uniknij tych błędów, jeżeli zależy Ci na sprzedaży swoich produktów i usług…


„Szukam specjalisty social media, 2 posty tygodniowo” to bardzo częste zlecenia na grupach na Facebooku. Niestety, nie tędy droga. Nikt Ci tego nie powie, bo będzie chciał zarobić, ale samymi postami nic nie wskórasz. Facebook jest bardzo zatłoczony i bardzo ciężko dotrzeć do nowych użytkowników organicznymi postami. Aby dotrzeć do użytkowników, że swoim komunikatem musisz je promować. Jeżeli chcesz przeznaczyć na posty 500 zł miesięcznie to lepiej zrobić 1-2 posty na miesiąc a resztę dostępnej kwoty przeznaczyć na płatną promocję.

„Ale moi odbiorcy potrzebują nowych treści, aby o mnie pamiętali i 2 posty na miesiac to za mało…” To błędne przeświadczenie osób zaczynających na Facebooku. Wystarczy 1 post sprzedażowy i 1 post wizerunkowy w miesiąca, aby dotrzeć do dużej ilości osób za pomocą reklam. Co miesiąc Twoja grupa będzie się poszerzać i co miesiąc będą dochodzić nowe posty. Wyobraź sobie, że twój pierwszy post będzie nieustannie promowany do nowych osób, które cię nie znają, a drugi i trzeci będzie wyświetlany osobom, które cię obserwują lub miały styczność z Twoją marką. Dzięki promowaniu Twój post, za którego przygotowanie zapłaciłaś dotrze do dziesiątek tysięcy osób w ciągu kilku miesięcy. Średni koszt dotarcia do 1000 osób na Facebooku to od 5 do 50 zł w zależności od grupy docelowej i sposobu promocji. W sytuacji, w której dodajesz dziesiątki postów miesięcznie bez promowania, Twoje posty w najlepszym przypadku dotrą do kilku tysięcy osób o nieokreślonych zainteresowaniach, o ile będą udostępnianie na prywatnych profilach i grupach.

Jeżeli zapłacisz np .250 zł za 2 posty w miesiącu, to za kolejne 250 zł dotrzesz nawet do 50 tysięcy osób w ciągu miesiąca. Kilka procent z nich zainteresuje reklama i staną się potencjalnymi klientami, do których już warto promować nowe posty. Na początku na promowanie nowych postów do potencjanlnych klientów wystarczy kilkadziesiąt zł miesięcznie. Dodatkowo możesz wrzucać relacje, które przygotujesz sam, np. Z weekendową promocją czy opisem wybranego produktu i usługi.


Zakładasz nowy prywatny profil na Facebooku z nazwą firmy.


To największy błąd, jaki możesz popełnić. Niestety bardzo często jest on powielany przez początkujących. Wkładasz mnóstwo czasu na budowanie nowego profilu Facebook, który potem będzie trzeba porzucić. Aby korzystać z firmowych funkcji, musisz założyć stronę na Facebooku, a nie profil. Niestety w późniejszym etapie nie można przekształcić profilu w stronę. Pamiętaj, firmy zakładają strony na Facebooku nie profile!


Masz własną stronę www, ale nie masz na niej podpiętej Google oraz pixela od Facebooka.


Otwierasz swoją stronę www, tworzysz i udostępniasz posty na Facebooku, aby przyciągnąć klientów na stronę I… nie wiesz kto to był, a co gorsze, Facebook też tego nie wiem. Brak pixela Facebook na stronie to brak możliwości dokładnego promowania w oparciu o cele, brak możliwości remarketingu do osób ze strony oraz brak kontroli nad wydatkami na marketing. Pamiętaj, aby stworzyć biznesowy profil firmy i pixel na business.facebook.com . Zadbaj o prawidłową instalację pixela na swoje stronie, nawet jeżeli nie planujesz promocji przez najbliższe miesiące. Możesz pokazywać reklamy personalizowanie nawet do osób, które odwiedziły Twoją stronę 180 dni temu. Dzięki temu wykorzystasz w późniejszym okresie grupę potencjalnych klientów.


Nie stosujesz remarketingu w swoich działaniach reklamowych


W książce „Biblia handlowca” napisano, aby osoba zdecydowała się na zakup, musisz z nią podjąć kontakt nawet 9 razy. Jeżeli Ty nie stosujesz reklam remarketingowych, to prawdopodobnie ktoś zobaczy Twoją ofertę tylko raz i nigdy więcej. Musisz mieć wiele szczęścia, aby ktoś kupił za pierwszym razem. Sam osobiście złapałem się na tym, że widziałem pewną reklamę około 10 razy w ciągu 3 miesięcy, zanim zdecydowałem o zakupie. Nigdy nie wiadomo, kiedy nadejdzie ten moment, w którym moja chęć zakupowa i gotowość będzie tak duża, aby zrealizować transakcję.

To najczęstsze błędy popełnianie przez początkujących, zanim zaczniesz, pamiętaj o nich i zadbaj o podstawy swojego marketingu.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia…

zapraszam do kontaktu na artur@warzochawsieci.pl, chętnie Ci pomogę w rozwoju Twojego biznesu w sieci. Powodzenia!