9 sposobów jak przyciągnąć klientów do swojego sklepu internetowego

Nieustannie zastanawiasz się nad pozyskiwaniem klientów do swojego sklepu? Poznaj te sprawdzone sposoby, aby zwiększyć swoją sprzedaż, część z nich na pewno już stosujesz.

Pierwszy, oczywisty i najbardziej skuteczny sposób na pozyskanie klienta do sklepu internetowego to …

Reklamy w wyszukiwarkach takich jak Google i Bing.

Dzięki nim trafiasz z reklamą do klientów, wtedy, gdy wpisują hasła związane z Twoimi produktami I usługami. Dzięki temu masz pewność, że klient jest zainteresowany Twoją ofertą. Pamiętaj, że źle skonfigurowana reklama będzie trafiać do niewłaściwych osób i wydane pieniądze nie przyniosą założonych efektów.

Kolejnym sposobem na pozyskanie klienta w naszym ecommerce są,

Portale ogłoszeniowe

W niektórych branżach, takich jak np. oferty hurtowe spisują się dobrze katalogi branżowe i portale typu OLX. Warto w nazwie ogłoszenia dodać nazwę swojej domeny, dzięki temu klienci od razu przejdą na Twoją stronę i zapoznają się z ofertą. Po ściągnięciu ich do siebie możesz również uruchomić remarketing, który pomoże zbić obiekcje i przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z Twoich usług I produktów.

Produkty własne i sklep na allegro

Jeżeli sprzedajesz produkty pod swoją własną marką, to możesz dodać nazwę swojej marki w nazwie produktu, opisie czy nawet nazwie Sprzedawcy. Dzięki temu ściągniesz część klientów do swojego sklepu internetowego. Pamiętaj, aby wszystko było zgodne z regulaminem allegro. Warto sprawdzić jak to robią inni i wprowadzić sprawdzone rozwiązania promowania swojego sklepu na allegro u siebie.

Promocja na grupach na Facebooku

Istnieje wiele specjalistycznych grup skupiających osoby zainteresowane daną tematyką. Możesz na nich wrzucać swoje posty z reklamą usług i produktów. Sprawdzonym sposobem są komentarze pod pytaniami innych osób. Możesz pomagać odpowiadając na pytania, dzięki czemu zaczniesz budować swój autorytet i zaufanie u potencjalnych klientów. Wystarczy nawet jedna godzina dziennie, aby zobaczyć pierwsze efekty. Jeżeli podajesz linki do swoich produktów to musisz pamiętać, aby mierzyć efektowność swoich działań poprzez dodanie UTM.

Viralowe rolki na TikToku pomogą w promocji naszego sklepu

Jeżeli jesteś kreatywną osobą i masz smykałkę do montażu wideo, możesz spróbować swoich sił na tiktoku. Wciąż jest to bardzo tanie źródło ruchu, jeżeli Twoje rolki okażą się viralami. Ciekawy sposób wykorzystania produktu pozwoli na dotarcie do tysięcy użytkowników praktycznie za darmo. Ciekawscy użytkownicy przejdą na profil i zobaczą podlinkowaną stronę www. Przy odrobinie szczęścia wejdą do naszego sklepu i zapoznają się z ofertą.

Specjalistyczny kanał na Youtube

Budowanie swojej pozycji poprzez wideo to zdecydowanie przyszłość marketingu. Coraz częściej wolimy cos obejrzeć niż przeczytać. Oczywiście trzeba wykazać się sprytem, aby zaciekawić użytkowników. Możesz np. odpowiadać na częste problemy i powtarzające się pytania poprzez nagranie wideo na YouTube czy cykliczne webinary. Youtube ma te przewagę nad webinarami, że zostaje na stałe i bierze udział w pozycjach SEO w wyszukiwarkach google. Swoich widzów na YouTube możesz również remarketingować reklamami swoich produktów i usług.

Programy afiliacyjne dla sklepów internetowych

Wartym uwagi są programy afiliacyjne, dzięki nim możemy nawiązać współpracę z setkami twórców i bloggerów bez zbędnych formalności i kontaktu. Wystarczy, że dołączymy do takich sieci jak webepartners.pl i zaprosimy twórców do swojego programu partnerskiego. Następnie czekamy, aż zaczną promować nasze produkty w zamian za prowizję od sprzedaży. Ten rodzaj marketingu jest nastawiony na sukces, prowizję płacimy dopiero po udanej dostawie towaru do klienta. Wysokość prowizji możemy ustalić samodzielnie, ale musimy pamiętać, aby nie była zbyt niska.

Porównywarki cenowe dla sklepów internetowych

Jeżeli Twoje produkty mają bardzo atrakcyjne ceny, to możesz zacząć promocje na takim portalu jak Ceneo.
Możesz również wybrać kilka popularnych produktów i trzymać na nich najniższą cenę, aby przyciągnąć do siebie klientów i przy finalizacji sprzedaży sprzedać inne produkty, już w rozsądnej cenie. Dzięki temu będzie „wilk syty i owca cała”

SEO dla sklepu internetowego

SEO to wciąż jedna z najbardziej opłacalnych form promocji swojego sklepu. Długofalowe działania pomogą przyciągnąć nam klientów całkowicie „za darmo”. Dobrze wprowadzona strategia SEO zapewni nam pierwsze efekty nawet w ciągu 3 miesięcy. Warto skorzystać z doświadczenia specjalisty w tym zakresie. Źle wprowadzone działania SEO mogą nas zniechęcić i dać złudne wrażenie, że SEO się nie opłaca.

I jak, z ilu wyżej wymienionych form reklamy korzystasz na swoim sklepie internetowym? Czy masz zamiar któryś wprowadzić? A może potrzebujesz wsparcia? Odezwij się na artur@warzochawsieci.pl ,chętnie Ci we wszystkim pomogę.